Ahhoz, hogy a gépjármű megfelelően működjön, nagyon fontos, hogy a beépített több száz alkatrész optimálisan működjön. Amikor elhasználódik az egyik, akkor az jellemzően azzal jár, hogy a hozzá kapcsolódó összes többi alkatrész is gyorsabban romlik, mely idővel a gépjármű teljesítményére is rányomja a bélyeget.
A légtömegmérő működése és meghibásodása kapcsán ezen a linken érhet el bővebb információkat! Az optimális fogyasztáshoz, teljesítményhez, illetve a precíz működéshez a légtömegmérő, vagyis MAF szenzor nagymértékben hozzájárul. Ez az apró alkatrész méri a motorba vezetett levegő mennyiségét, majd az autó vezérlő egysége felé továbbítja az adatokat. A visszajelzések alapján a jármű vezérlője is képes szabályozni a beáramoltatott levegő mennyiségét, ezáltal biztosítva, hogy a motorban optimális legyen az üzemanyag-levegő arány, hogy az erőforrás a legjobb teljesítményt tudja leadni. Az eszköz rendkívül érzékeny a szennyeződésekre. Ha a levegőszűrő nincs rendesen karbantartva, akkor a MAF szenzor könnyen piszkolóhat, koszolódhat, aminek eredményeként a vezérlőegység felé fals jeleket küldhet.
A pontatlan jelek következtében az optimálishoz képest kevesebb vagy több levegő kerül a motorba, emiatt pedig növekedhet a fogyasztás és romolhat a teljesítmény. Ha a MAF szenzor meghibásodik, akkor annak az egyik legegyértelműbb jele, hogy a sokak által rettegett check engine, vagyis motorhibára figyelmeztető jel felvillan a műszerfalon és nem is akar kialudni. Ennek persze több oka is lehet, így érdemes utánajárni. Ha a P0100 vagy P0104 hibakódokkal szembesülünk, akkor is valószínűleg a MAF szenzorral van probléma. Szintén a légtömegmérő meghibásodását jelzi, ha a P0171 és a P0174 hibakódok között jelez a diagnosztika.