Logikus lépésnek tűnhet, hogy ha napi rendszerességgel, gyakran ülünk volán mögé, akkor a legjobb opció a dízeles gépjármű. Ha az autó külseje is elnyeri tetszésünket és a költségvetésünkbe is belefér a vásárlás, illetve a fenntartás, akkor nincs akadálya, hogy évente akár több tízezer kilométert vezessünk. De, mi az oka, ha az autó csak nehezen vagy egyáltalán nem akar indulni?
A résolaj kapcsán ezen a linken olvashatók bővebb információk! Ha azt tapasztaljuk, hogy egyik reggel a dízel gépjárművünk egyszerűen nem indul, akkor könnyen lehet, hogy magas résolajveszteség áll a háttérben. Abban az esetben szintén erre gyanakodhatunk, ha elindul, viszont nagyobb terhelés hatására leáll. Az autók úgy lettek kialakítva, hogy a megfelelő alkatrészek és valamilyen folyadék kombinációja által garantálják, hogy az autó elinduljon. Az adalékanyagok biztosítják a megfelelő kenést, így megakadályozva az extrém kopást, vagyis az autó hosszabb élettartamot érhet el. A résolaj a dízeles autók injektorának hűtésében nyújt nagy segítséget.
A befecskendezés során visszamaradt felesleges üzemanyagot a résolajcső segítségével az üzemanyag-adagoló rendszerbe vezetjük. Viszont, ha a résolaj mennyisége megnő, akkor a folyadék az üzemanyagtankba kerül a nyomás következtében, vagyis nem tudja ellátni a feladatát. Ha ez megtörténik, akkor könnyen lehet, hogy megadja magát a dízelautó. A nagy terhelés azzal járhat, hogy az autó be sem indul. Szerencsére a probléma könnyen orvosolható az alkatrész cseréjével. Arra viszont nagyon kell ügyelni, hogy a gépjármű típusának megfelelő átmérőjű és hosszúságú alkatrészt vásároljunk. Ha attól tartunk, hogy nem jó típust vásárlunk, akkor érdemes szakember segítségét kérni, így biztosra mehetünk.